.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
118 هزار معلول در مازندران زیر پوشش بهزیستی نیستند

 شمال نيوز-مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه این استان 160 هزار معلول دارد، گفت: تنها 42 هزار معلول در استان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند و از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روح‌الله ردایی در جلسه شورای ساماندهی بهزیستی در استانداری مازندران بیان داشت: سازمان بهزیستی برای کسانی که در زندگی دچار چالش‌هایی در زندگی شدند مانند کودکان و زنان بی‌سرپرست، افراد آسیب‌دیده اجتماعی و در معرض آسیب و معلولان در جامعه وظایفی دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 320 مرکز زیر پوشش بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: اداره بهزیستی 19 اداره و 15 نمایندگی بخش را در استان مازندران دارد.

ردایی با اشاه به اینکه 6 هزار و 320 خانور بی‌سرپرست زیر پوشش هستند، تصریح کرد: 2 هزار و 549 نفر دانش‌آموز بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش اداره بهزیستی هستد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه 17 کلینیک مددکاری در استان داریم، خاطرنشان کرد: هشت اورژانس اجتماعی در استان فعالیت می‌کنند.

ردایی با بیان اینکه 580 دانشجو زیر پوشش بهزیستی استان هستند، متذکر شد: تمام دانشجویان معلول هزینه دانشگاه آنها حتی در دانشگاه آزاد نیز پرداخت می‌شود و تا مقطع دکترا از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 12 انجمن کانون خیرین در حمایت از معلولان و 18 مرکز نگهداری اطفال یتیم به صورت شبانه‌روزی در استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دختران فراری در استان ساماندهی می‌شوند، بیان داشت: مرکز دختران فراری به نام خانه سلامت به صورت شبانه‌روزی دایر است و با خانواده آنها  برای رفع مشکل دختران ارتباط برقرار می‌شود و متکدیان در استان از طریق بهزیستی ساماندهی می‌شوند.

ردایی تاکید کرد: مرکز شیرخوارگاه مرکزی در استان راه‌اندازی شد که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه این استان 160 هزار معلول دارد، متذکر شد: تنها  42 هزار معلول در استان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند و از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: بهزیستی در بخش اعتیاد که معضل اصلی استان است که بهزیستی 70 درصد درمان و توانمندی‌سازی معتادان را برعهده دارد و 35 کمپ ترک اعتیاد اقامتی کوتاه مدت را در استان داریم.

ردایی با بیان اینکه مازندران 36 مرکز ام ام تی دارد، اذعان داشت: این مراکز خدمات خوبی را برای پیشگیری ارائه می‌دهند. مرکز ترک شیشه در قائمشهر راه‌اندازی شد و این مرکز برای نخستین بار در کشور در مازندران تاسیس شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به معتادان پرخطر که دچار مشکل هستند اشاره کرد و گفت: دو مرکز شبانه‌روزی برای معتادان پرخطر وجود دارد.

وی تاکید کرد: سال گذشته بیش از 50 میلیون تومان اعتبار به  بهزیستی استان داده که در شش ماهه نخست امسال که با مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم دو برابر سال گذشته شده است./210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.